Gyökérkezelés és a foggyökér tömése

on 2013-05-04 Cities, Mountains, Nature and Címkék: with 0 comments

A gyökérkezelés során a fogbélüreg (pulpa) tartalmát eltávolítják, ezt a teret lehetőség szerint sterillé teszik, és olyan anyaggal tömik be a gyökércsatorna teljes hosszában, amely tartós zárást biztosít. A fog keményszövetei (zománc és dentin) alatt a fogbélüreg található. Ennek tartalma: érképletek, idegek, kötőszövet.

A gyökérkezelés indoka leggyakrabban a fogbélgyulladás, amit a mély szuvasodásból származó baktériumok okoznak, vagy a fog törése , traumás sérülése. A gyökércsatornába és annak falába ilyenkor baktériumok kerülnek. A gyökérkezeléssel a fertőzött lágy részeket, és a fertőzött csatornafalat is eltávolítjuk. Ezt gyökérkezelő tűk segítségével hajtjuk végre.

A végeredmény egy csúcsig érő fal álló gyökér tömés.

Sok ember megrémül ha felmerül a gyökérkezelés, mint elvégzendő beavatkozás .De az általunk a rendelőinkben használt  mai modern anyagokkal már egyszerű , rutin feladat.

Ha nem kerül sor az elvégzésére a fog végül is el hal . Egyszerűbb volna kihúzni .De mi történik ha elvesztünk egy fogat ?

Pótolni kell ! Bizony csak két szomszédos fog lecsiszolása árán ,vagy pedig beültetéssel.

Mindenik sokkal költségesebb mint elvégeztetni a gyökérkezelést . A saját fogunk mindig a legjobb !

A gyökérkezelés rendelőnkben általában három- négy ülésben zajlik. Első lépésben megtörténik a gyulladt vagy fertőzőtt fogbél eltávolítása gyökérkezelő tűk (idegtű) segítségével. A fogbélbe 1 hétre gyógyszeres tömést helyezünk, hogy elősegítsük a fog gyógyulását. Ezután tisztítás ,át öblítés   következik és a csatornák alapos feltárása , ha szükséges legalább egyszer ,de ha szükséges többször is ismételjük.Majd ez után készülhet a fogba a gyökértömés.

Mindezek rendelőnkben röntgenkontroll és egy elektronikus gyökércsatorna hosszt bemérő eszköz (apex-lokátor) segítségével történnek, hogy a teljes gyökércsatorna megmunkált legyen.

A nem kellő alapossággal elvégzett  gyökértömés után a fogakban fertőzés maradhat, ami újbóli panaszok forrása lehet (cisztaképződés, tályogképződés, arcdagadással járó gennyes csonthártyagyulladás, gócbetegség, legrosszabb esetben még fekvőosztályos ellátást igénylő súlyos állapot is kialakulhat).

Rendelőnkben rendelkezésre állnak a legmodernebb eszközök ( gépi gyökércsatorna tágító eszközök ,hajlékony Ni-Ti tűk) is,orvosaink pedig nagy türelemmel végzik ezen beavatkozásokat ,fájdalom mentesen .Ha szükséges minden ülésben érzéstelenítve a kezelt fogat. Így  a bonyolult (kanyarulatos) gyökércsatorna alakok is, valamint a már krónikus folyamatok is kezelhetőek. Nem marad feltáratlan gyökércsatorna, eltávolítatlan baktérium tömeg. Mert ezek a későbbiekben gócbetegséghez vezetnének.

Melyek a fogbélgyulladás tünetei .

-Hirtelen fellépő kisugárzó fájdalom.

-Fokozott hőérzékenység

-Napközben enyhébb de éjszaka erős fogfájás

-Ödémásodó arcfél

Étkezéskor ,rágáskor fokozódó fájdalom

Ne halogassa kérjen időpontot most !

Add comment