Góckutatás

A góc egy fertőzéses eredetű gyulladás, amelyben baktériumok szaporodnak el. A góc a szervezet olyan elzárt területe, ami az immunrendszer számára valamilyen akadály miatt nem hozzáférhető kellő mértékben. Ezért nem pusztulnak el a baktériumok amik a szervezet számára károsak. Ezek véraramba jutnak és káros toxinokat termelnek, így okoznak szervezet egy távolabbi pontján tüneteket. A gócbetegség tünetei néhány szerv csökkent ellenálló képességű részét betegíti meg. Ilyen érzékeny helyek találhatóak a vesében, bélcsatornán, bőrön, szemben, de még a szívben is.

A gócbetegség tünetei

Vannak általános tünetek amik felvethetik a góc gyanúját mint a fáradékonyság, levertség, alvászavar, hőemelkedés, vérszegénység. De vannak konkrét betegségek aminek a háttérben a góc megtalálható

ilyenek az idült ízületi fájdalmak, krónikus vesegyulladás, krónikus vastagbél-gyulladás foltos hajhullás bőrön jelentkező kiütések, ekcéma a szem különböző gyulladásai

Hol találhatóak a fertőző gócok a szervezetben?

Főként a szájüreg és a felsőlégútak területén (középfül, mandulák, ormelléküregek ), de jellemző előfordulási helyük a szem, tápcsatorna, epehólyag, húgyhólyag, vese prosztata petefészek is.

A fogászati gócok aránya kiemelkedően magas ezek közül is.

Számos fogászati elváltozás gócként viselkedik, mivel a fertőzés számára folyamatosan baktérium utánpótlást nyújt a külvilág felől. A szájüreg tele van levegőmentes környezetben szaporodó bakteriummal egy rossz fog, betört gyökér, vagy lepusztult fogíny felől állandóan bejutnak a toxikus bakteriumok. A fogászati góc a szervezet nyílt fertőzési kapuiból alakul ki, ami orvosi beavatkozás nélkül csupán gyógyszeres kezeléstől nem szűnik meg. A fogászati góc meszűnéséhez góckutatásra van szükség majd fogászati gócot műszeres beavatkozással elimináljuk.

Mikor van szükség góckutatásra?

Góckutatást általában orvosi vélemény után készítünk, nagyobb műtétek és komoly gyógykezelések előtt is el szokták rendelni. Tipikus eset például a mű ízületek előtti orvosi vizsgálat, ugyanis nagyban befolyásolja a gócbetegség az ízületek egészének állapotát, de még az ízületi implantátum szervülésének folyamatát is befolyásolja.

Bárki szenvedhet gócbetegségtől?

Ideális esetben elkerülhető, a rendszeres kontroll vizsgálatok során a szuvas fogak azonnali ellátása megtörténik, a fogágybetegségek tartósan gyulladás mentes állapotba hozhatóak és a régi gyökérkezelések reviziója is megtörténhet. Ennek ellenére időnként a leggondosabb betegeinknél is előfordulhat fogászati gócbetegség, nem mellesleg vannak emberek akik tudományos magyarázat nélkül nagyobb hajlamot mutatnak a gócos tünetek kialakulására. Fontos, hogy éberek legyünk és figyelemmel kell lenni a szervezet változásaira és bátran kérjen időpontot úgy is ha épp a foga nem fáj. A rutin fogászati ellenőrzés az egészségtudatosság egyik legfontosabb pillére.

A Fogászati góckutatás

Gockutatas

A góckutatásnak szigorú rendje van, ami csak személyes találkozó során lehetséges. A fizikális vizsgálat mellett legalább olyan fontos az orvos beteg kommunikáció is. Mi nagy hangsúlyt fektetünk betegeink általános állapotának megismerése és esetleges belgyógyászati betegségek felderítésére, hogy a mihamarabbi góctalanítás után majd egy gyönyörű és egészséges szájüregi állapotot tudjunk a betegeink számára biztosítani.

A fizikális vizsgálatot, minden esetben röntgen státus vizsgálat egészíti ki. A gócbetegség kimutatására a képalkotó diagnosztika az egyik legjobb eszközünk. Rendelőnkben korszerű digitális panoráma röntgen készülékünknek köszönhetően a góckutatást azonnal el tudjuk végezni, várakozás mentesen minden esetben írásos leletet is adunk ki a góckutatás eredményéről.